ONLINE MARKETING

Online marketing komt in alle vormen en maten, van een simpele zelfgemaakte website tot een grootschalige multi-platform strategie. Het is belangrijk dat de strategie past bij zowel de doelgroep, als het bedrijf zelf. Zo beginnen we bij DigiBert altijd samen met de ondernemer of vertegenwoordiger om de juiste uitstraling van het bedrijf te vinden. Daarna onderzoeken we waar de meeste winst te behalen valt. Hierin maken we de keuze tussen het groeien van de website, of één of meerdere sociale media kanalen. Dit kan in beide gevallen zowel organisch als met advertenties.

DigiBert online marketing Breda

WEBSITE MARKETING

Een mooie website bereikt niets zonder bezoekers. Daarom is het belangrijk dat de website vindbaar is in de zoekresultaten van bijv. Google. Dit doen we met Search Engine Optimization (SEO). Het alternatief op SEO heet Search Engine Advertising (SEA) waarbij een bedrijf niet de vindbaarheid van de website verbeterd, maar een plekje in de zoekresultaten huurt, ofwel adverteert. 

SOCIAL MEDIA MARKETING

Bij social media marketing kan ongeveer dezelfde onderverdeling worden gemaakt. Er kan orgranisch resultaat worden behaald door actief te zijn op de sociale media kanalen naar keuze, of er kan worden geadverteerd om snel te betalen voor resultaten. Voor veel ondernemers is het actief beheren van sociale media te tijdrovend en wordt dit amper of niet gedaan waardoor er veel kansen blijven liggen.

WEBSITE MARKETING

Om meer bezoekers naar een website te “lokken” begin je het liefst met een sterke basis. Dit bestaat uit een moderne uitstraling en relevante informatie. Een website met een uitstraling en teksten uit 2015 zal niet zomaar goed vindbaar worden in Google. Daarom is het belangrijk om te kijken of de huidige website uitgebreid moet worden of dat het beter is om deze opnieuw op te zetten. Een goede webdeveloper let bij het maken van de website op bepaalde elementen die de vindbaarheid in zoekmachines bevorderen, zoals het gebruik van de juiste “H1 tags” en “meta tags”. Met een goede basis hoort de website op termen zoals de eigen naam hoog te scoren in de zoekresultaten. 

Voor meer informatie over websites bekijk onze webdesign pagina.

Als de basis goed staat kan de vindbaarheid op twee manieren verbeteren: door de organische vindbaarheid te verbeteren met behulp van SEO, of met behulp van betaalde advertenties in de zoekresultaten van bijv. Google (SEA). 

SEO

Je website boven in de zoekresultaten van bijv. Google laten verschijnen is een proces dat in de afgelopen jaren steeds complexer is geworden. Het algoritme dat Google gebruikt wordt regelmatig aangepast om betere resultaten weer te geven, en hierbij moeten SEO specialisten telkens rekening houden met nieuwe ranking-factoren. Zo kwam je vroeger makkelijk bovenaan te staan met veel back-links, maar kijkt het algoritme tegenwoordig steeds meer naar de gebruikerservaring.

Voordelen:
Nadelen:

Een aantal manieren om SEO verder uit te bereiden:

SEO (Search engine optimisation) marketing

SEA

In tegenstelling tot SEO heeft SEA vrijwel direct effect. Het is in veel gevallen ook eenvoudig om de resultaten goed te meten en te zien of er winst is gemaakt op de investering. Een ander groot voordeel is dat het flexibeler is. Staat de agenda vol, dan kunnen de advertenties eenvoudig worden gepauzeerd. Zijn er meer klanten nodig, dan kan het advertentiebudget verhoogd worden.

Het is uiteraard handig om SEA en SEO te combineren om zo snel resultaat van SEA met langdurige groei van SEO te combineren. 

Voordelen:
Nadelen:

SOCIAL MEDIA MARKETING

Het aanmaken van een social media kanaal is vrij eenvoudig, maar het actief beheren en groeien van een kanaal kost veel tijd en energie. Het is daarom vaak interessant om hierin ondersteund te worden, of dit uit te besteden. In social media marketing maken wij ook het onderscheid tussen het actief beheren van één of meerdere sociale media kanalen, of het adverteren via deze kanalen.

BEHEREN

Een succesvol social media kanaal is meer dan af en toe een post. Het posten met regelmaat maar vooral ook actief reageren op discussies en reacties op eigen content zorgt voor een groeiend kanaal. Daarom is het belangrijk om te kijken wat je zelf wilt doen, en waar DigiBert bij kan helpen.

Mogelijkheden:

ADVERTEREN

Met de hulp van sociale media advertenties kunnen bijv. producten sneller worden verkocht of de following van het kanaal worden vergroot. Het is belangrijk om goed te kijken op welk platform wordt geadverteerd om de juiste doelgroep te bereiken. Daarbij is het altijd goed om meerdere advertenties te testen en de meest effectieve te gebruiken. 

Mogelijkheden:
DigiBert jouw IT professional

MARKETING ONDERSTEUNING NODIG OF UITBESTEDEN?

Vul het contactformulier in of bel / mail ons om een afspraak te maken.